Kim jestem i dlaczego powstała moja strona?

Maciej Straus Prelegent

Choć po kształcie tej witryny może Ci się zdawać, że chciałbym być zapalonym blogerem – to pułapka pozorów. Jestem przede wszystkim doświadczonym przedsiębiorcą, a ostatnie 2 lata aktywności w mediach społecznościowych skutecznie zniechęciły mnie do dzielenia się swoimi doświadczeniami zawodowymi na tych portalach. To w skrócie powód, dla którego powstała ta strona. Zapraszam dalej, a dowiesz się kim jestem!

1. Kim jestem?

Jestem przedsiębiorcą, który obecnie działa w branży turystycznej, analitykiem hotelowym i na razie małym inwestorem. Wywodzę się z sektora nieruchomości inwestycyjnych. Od kilku lat interesują mnie przede wszystkim tematy związane z turystyką mobilną, efektywnością sprzedaży i wskaźnikami rentowności biznesu. Jeśli chcesz dowiedzieć się o mnie więcej, kliknij tutaj.

Nie jestem influencerem, który ma zasięgi,  fanpage, popularność i sponsorów. Chcę tą stroną docierać i otaczać się ludźmi zainteresowanymi po prostu podobnymi tematami biznesowymi. Razem możemy stworzyć ciekawą społeczność i wymieniać się poglądami.

Dzięki tej stronie poznasz mnie jednak nie tylko jako inwestora i przedsiębiorcę, ale także jako człowieka z dystansem do samego siebie. Może dzięki temu łatwiej będzie Ci podjąć decyzję w obszarze turystyki lub, czy chciałbyś ze mną współpracować.

2. Dlaczego warto mnie czytać?

  • Nie chcę Ci nic sprzedać. Wszystkie treści dostępne na mojej stronie (nawet jeśli wskazuję w nich konkretne marki czy polecenia osób) powstały na podstawie moich doświadczeń i analiz. Nie akceptuje krypciochy i ukrytych reklam. Chcę mieć swobodę w wyrażaniu swoich poglądów.
  • Dostarczam użytecznych, praktycznych wskazówek o ponadczasowym wymiarze.
  • Słowa-klucze to dla mnie wiarygodność i jakość. Przy niemal każdym artykule znajdziesz dodatkowe linki, materiały, infografiki, które pomogą Ci wynieść z lektury jeszcze więcej.
  • Być może pomogę Ci w podejmowaniu lepszych decyzji w obszarach szeroko rozumianej mobilności. Liczę, że dzięki moim artykułom nie popełnisz tych samych błędów, które ja kiedyś popełniłem, a tym samym oszczędzisz naprawdę sporo czasu.

3. Dlaczego publikuję?

  • Ta strona powstała głównie dlatego, że chciałem mieć w Internecie swoje miejsce, o którego zawartości mogę samodzielnie zdecydować.
  • Publikacje w social mediach są na tyle ulotne, że czasem ich prawdziwa wartość nie ma nawet szansy wybrzmieć. Uważam, że bycie zakładnikiem liczby polubień lub reakcji na posty działa bardzo ograniczająco i zakrzywia prawdziwy sens tworzenia.
  • Lubię wyrażać swoje zdanie, ale jednocześnie być dobrze zrozumianym – posiadanie strony realnie w tym pomaga.
  • Liczę na nowe znajomości z osobami, które mają podobne zainteresowania.
  • Współpracuje z rozproszonymi zespołami i różnymi firmami, którym chcę pokazać, jakie mam przekonania, czym się kieruje albo jak pracuję. Ta strona jest również dla Was.
  • Chcę być lepiej zdyscyplinowany i lepiej organizować swój czas. Przygotowywanie treści pomaga mi porządkować myśli oraz zwyczajnie odpocząć w wartościowy sposób. To kolejno przekłada się na lepszą efektywność w biznesie.
  • Chcę się rozwijać w obszarach, które szczerze mnie interesują. Zauważyłem, że przygotowując materiał do artykułu, wystąpienia grzebię dogłębnie w różnych tematach, rozmawiam z różnymi ludźmi, a to pozwala mi na samorozwój.
  • Pracuję nad swoim językiem: poszerzam zasób słownictwa, potrafię lepiej przekazać swoje myśli, a co za tym idzie – uczę się efektywniejszej komunikacji z otoczeniem. To wartość ogólnoludzka i ponadczasowa.
  • Nie będę się czarował, ale mam niemałe ego ;-), dlatego właśnie prowadzenie tej strony jest dla mnie również osobistym wyzwaniem oraz wielką przygodą, która przypomina podróż bez mapy – daje mnóstwo przyjemności, nowe doświadczenia, niekoniecznie jest maksymalnie ukierunkowana na cele.

4. Skąd czerpię pomysły?

Paradoksalnie pomysły czerpię z braku informacji, których sam często potrzebuję. Przez ostatnie dwa lata przeszukałem wszelkie czeluści Internetu aby móc zorientować się w pomysłach na kolejny biznes lub przeczytać wiarygodną treść  i choć panuje przekonanie, że możesz znaleźć w necie wszystko – ja nie znalazłem. Trudno mi jest ufać treściom sponsorowanym lub opisom z firmowych katalogów.  Dość często informacje są powierzchowne i przestawione w zawiły sposób. Staram się, aby każdy mój artykuł, spisane wnioski i doświadczenia wnosiły nową wartość, inny punkt widzenia dla osób, które szukają podobnych tematów i odpowiedzi jak ja. 

Wcześniej strona była jedynie wizytówką z kontaktem. Przed publikowaniem artykułów sporo osób prosiło mnie również o indywidualne porady lub zdanie na tematy związane z turystyką, biznesem czy inwestycjami. Wielokrotnie właśnie te pytania z rynku stały się dla mnie impulsem do uporządkowania, spisania lub zgłębienia wielu zagadnień.

5. Czym się różnię od innych?

Internet jest pełen treści doradczych, reklamowych i pokazujących idealne sytuacje, które w biznesie i życiu rzadko się zdarzają albo ja mam pecha ;-). Mam co prawda za sobą sporo porażek i błędów, o których z chęcią kiedyś napiszę. Obecnie niepowodzeń nie traktuję jako dysfunkcji osobowości, tylko naturalny element rozwoju siebie i biznesu. Długo musiałem się tego nauczyć, była to dość bolesna lekcja. Treści, które publikuję, nie są zalane toną lukru i przypudrowane idealizmem na koniec. Chcę pokazywać także trud lub brak sensu niektórych działań, żeby czytelnik nie musiał się z tym borykać. 

6. O czym będę pisał?

Przez ostatnie 2 lata rozwijałem się zawodowo w obszarach biznesowych takich jak:

Właśnie na tych tematach chciałbym się skupić w pierwszej kolejności. Jeśli są to obszary, które również Ciebie interesują, to zapraszam.

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostaniesz ze mną na dłużej i zapiszesz się do mojego odjazdowego newslettera. Dzięki niemu możesz obserwować ewolucję tej strony i treści: (link)

Jeśli tym krótkim wstępem udało mi się przykuć Twoją uwagę, uznaję to za duży sukces!

Więcej moich tekstów przeczytasz w zakładce artykuły (link). Jeśli chcesz osobiście się ze mną skontaktować, napisz na maciej.straus@gmail.com. Chętnie poznam Twoją opinię na temat strony.

Dzięki za uwagę!

Pozdrawiam,
Maciek Straus

Udostępnij na:
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Maciej Straus
Maciej Straus
Przedsiębiorca z branży turystycznej, analityk hotelowy, inwestor skupiony na mobilności, wykładowca akademicki. Skupia się na rozwijaniu efektywności sprzedaży i analizie wskaźników rentowności biznesu. Swoją działalnością edukacyjną pomaga innym podejmować szybciej właściwe decyzje.

Może zainteresować Cię również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *